Dziś mam dla Was kolejny szybki pomysł na obiad. Tym razem przygotowałam znane danie kuchni meksykańskiej, czyli tacos. Tradycyjnie robi...

SZYBKI OBIAD - Wegańskie tacos z tofu


Dziś mam dla Was kolejny szybki pomysł na obiad. Tym razem przygotowałam znane danie kuchni meksykańskiej, czyli tacos. Tradycyjnie robi się je z mięsem mielonym, ale wystarczy zmienić je na tofu, by cieszyć się wegańską wersją tego dania. 


Wegańskie tacos z mielonym tofu

Składniki: 
  
kostka tofu 250 g 
dojrzałe awokado
pomidor 
3 liście sałaty lodowej
1/4 cebuli
1.5-2 łyżki przyprawy do kurczaka lub przyprawy gyros
olej do smażenia
sól, pieprz
opcjonalnie: łyżka jogurtu naturalnego, sos chilli
8 muszli taco

Przygotowanie:

Pokrusz tofu, przełóż na rozgrzaną patelnie z olejem, zmniejsz gaz i smaż do momentu, aż tofu będzie zarumienione czasami mieszając. 

W międzyczasie przygotuj salse. W tym celu pokrój pomidora, awokado i cebule w kostkę. Całość wymieszaj w misce, dopraw solą i pieprzem do smaku. (Do mieszanki można dodać np. mango, kukurydze, fasole lub inne ulubione dodatki.) Podziel sałatę na mniejsze kawałki. 

Gdy tofu będzie zarumienione dodaj do niego przyprawę do kurczaka/gyrosa. Różne firmy dają inne ilości soli, dlatego dodawaj stopniowo, próbuj i w razie czego dodaj więcej według swoich upodobań. 

Do  gotowych muszli taco włóż po trochu mielonego tofu, salsy i sałaty. Podawaj z wegańskim jogurtem naturalnym, sosem chilli i posypane świeżymi ziołami. 

Smacznego :)



11 komentarzy:

  1. Świetny przepis, uwielbiam wegańskie tacos ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oh no rozpływa mi się na ekranie, szkoda, że nie w ustach

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie to byłby raczej dodatek do obiadu niż sam obiad. Muszę kiedyś wypróbować;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ładnie wygląda, chętnie wypróbuję 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Jadłabym! Jedyne, czego żałuję, czego nie zrobiłam jak byłam w USA, to spróbowania tacos.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jako że w jedzeniu wybredna nie jestem, to pewnie i to bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie jadłam tacos, dlatego twój przepis bardzo mi się przyda, na pewno zrobię! Wygląda apetycznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. O kurde :o Pierwszy raz widzimy coś takiego, ale musimy przyznać, ze strasznie nas zachęciłaś! <3 Musimy spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę powiedzieć,że to bardzo pięknie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  10. Jogurt nie jest wegański ;)

    OdpowiedzUsuń