Pankejki to ostatnio mój ulubiony deser, dlatego postanowiłam spróbować zrobić gotowy mix, który zawsze będę  mieć pod ręką.   Do s...

WEGAŃSKIE PANKEJKI - GOTOWY MIX Z PŁATKÓW OWSIANYCH



Pankejki to ostatnio mój ulubiony deser, dlatego postanowiłam spróbować zrobić gotowy mix, który zawsze będę mieć pod ręką.  Do sypkiej mieszanki z tego przepisu wystarczy dodać mleko sojowe, poczekać 10 minut i można cieszyć się pysznymi pankejkami. 



WEGAŃSKIE PANKEJKI - GOTOWY MIX Z PŁATKÓW OWSIANYCH

Składniki: 

500g bardzo dobrze zmielonych płatków owsianych (można też użyć gotowej mąki owsianej lub zwykłej maki pszennej)
2,5 łyżki proszku do pieczenia
7,5 łyłżek nasion chia
8 łyżek cukru lub innej substancji słodzącej 


Przygotowanie:

Aby przygotować mix, połącz w misce wszystkie składniki. Przechowuj w dużym, szczelnie zamkniętym słoiku w zaciemnionym i suchym miejscu.

W celu przygotowania pankejków odmierz 150g mixu, dodaj do niego 200 ml mleka sojowego (ja zazwyczaj używam waniliowego), dokładnie wymieszaj, tak aby nie było grudek i odstaw na 10 minut.

Po tym czasie nagrzej patelnie z odrobiną oleju. Na patelnie nakładaj porcje ciasta (zwykle na patelni mieszczę za jednym razem 3 lub 4 placki). Zaraz po wylaniu masy zmniejsz ogień i przykryj pokrywką. Smaż z obu stron, na złoto.

Smacznego :)

13 komentarzy:

  1. jejku... jak to obłędnie wygląda i pewnie tak też smakuje :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam placki! Przez twoje zdjęcia mam ślinotok ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie mam chia, a to chyba poważny ubytek w przepisie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Coś czuję, że jutro skorzystam z tego Twojego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chia sklejają całą mase, więc dość powaźny ubytek :p

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj super na podwieczorek! <3 Muszę takie zrobić chłopakowi!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio placki stały się bardzo modne :) Z chęcią spróbuję Twojego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ślicznie to wygląda! Na pewno smakuje tak samo

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam pankejki, takich jeszcze nie jadłam, a te wyglądają pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świętnie! :)

    Zapraszam na bloga! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeszcze nigdy nie uzywalamnasion chia...musze w końcu spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  12. Kocham pancakes, ja zawsze robię z jajkami i mlekiem, ale tego sposobu też muszę spróbować. Świetne zdjęcia ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jejku uwielbiamy Twoje. przepisy. Zabijasz pysznościami :)

    OdpowiedzUsuń