Dziś przepis na coś prostego i pysznego, czyli wegańską zupę cebulową z serem. Takie danie to idealny sposób na pożywny i aromatyczny posi...

Zupa cebulowa z wegańskim serem


Dziś przepis na coś prostego i pysznego, czyli wegańską zupę cebulową z serem. Takie danie to idealny sposób na pożywny i aromatyczny posiłek, który przypadnie do gustu każdemu kto go spróbuje. Jak więc zrobić taką zupę? Najważniejszym składnikiem jest skarmelizowana cebula. To ona nadaję wyjątkowy smak i aromat. Kolejnym ważnym punktem jest ser, oczywiście w tym przypadku wegański. Najbardziej polecam ten dedykowany do pizzy, dzięki czemu idealnie rozpuści się w zupie. Ostatnim ważnym składnikiem są grzanki, najlepiej przypieczone na roślinnym maśle.


Zupa cebulowa z wegańskim serem 


Składniki: 

0,7 kg cebuli 
1 mała marchewka 
1 średnia pietruszka 
1 kostka warzywna 
1,5 litra wody
150 g wegańskiego sera 
olej do smażenia 
1 łyżeczka cukru lub innej substancji słodzącej
2 ząbki czosnku
1 liść laurowy
3 kulki ziela angielskiego
sól, pieprz

Przygotowanie:

Pokrój cebulę i podsmaż ją do miękkości na rozgrzanej patelni z olejem. 

Podsmażoną cebule przełóż do garnka, zalej wodą, dodaj liść laurowy i ziele angielskie oraz pokrojoną marchewkę i pietruszkę. Całość zagotuj.

Następnie zmniejsz ogień, dodaj kostkę warzywną i gotuj do momentu, aż warzywa będą miękkie. 

Po tym czasie dodaj starty ser, cukier oraz wyciśnięty czosnek. Zamieszaj i dopraw do smaku solą i pieprzem. 

Podawaj z grzankami podsmażonymi na wegańskim maśle.  





Smacznego :)

24 komentarze:

  1. Muszę spróbować uwielbiam cebulowa 😉

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi bardzo smacznie. Nigdy nie jadłam wegańskiego sera! Masła z resztą też. Lepiej wiesz co? Sprbuje! Od dawna czaje się aby ograniczyć produkty zwierzęce
    Może to dobra chwila :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Jeśli chodzi o wegański ser to polecam marki Violife :) a jako masło możesz użyć Kasi bez laktozy (opakowanie z filetowymi akcentami) :)

      Usuń
  3. Raz jadłam, przepyszne! Zapomniałam o tej zupce, a na dobra sprawę jej zrobienie zabiera chyba bardzo mało czasu. Muszę ja zrobić, dzięki za przypomnienie !:)) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie przepadam za cebulą, więc na taką zupę bym się nie pokusiła :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubimy cebule, ale zależy w jakiej formie. Smażona cebulka smakuje nam najbardziej. Zupy cebulowej jeszcze nigdy nie jadłyśmy :o Pozdrawiamy ;*

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam zupę cebulową :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda pysznie, ale ja nie mogę się do niej przekonać.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda cudownie, bardzo lubię zupy tego typu, jednak nigdy nie jadłam wegańskiego sera! Czy bardzo różni się smakiem od zwierzęcego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedzony sam, bez obróbki termicznej ma bardziej delikatny smak niż ser zwierzęcy, co dla mnie jest plusem bo nigdy nie przepadałam za smakiem sera. W tostach, zapiekankach czy pizzy nie czuję żadnej różnicy w smaku :)

      Usuń
  9. Zupa wygląda bardzo smacznie i pewnie też tak smakuje :D muszę jej spróbować zrobić w domu ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zupa wygląda wyśmienicie, jedynym problemem moim jest to, że nienawidzę cebuli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie proponuję zastąpić cebulę porem :)

      Usuń
  11. Uwielbiam zupę cebulową. Na pewno przetestuję :)

    OdpowiedzUsuń
  12. zjadłabym taką zupkę z chęcią :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale pięknie wygląda! :) Smaka mi narobiłaś na taką zupkę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ładnie to wygląda na zdjęciach. Jestem pewna, że smakuje również pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda smacznie :) to kiedy mogę wpaść na obiadek ? ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. ja mam ślinotok i chcę to cudo zjeść teraz zaraz:D obserwuję z miłą chęcią i zapraszam serdecznie do siebie:)

    OdpowiedzUsuń