Fasolka po bretońsku to tradycyjne polskie danie z dodatkiem kiełbasy lub parówek. Kiedyś bardzo lubiłam je w mięsnej wersji, dlatego zaz...

Fasolka po bretońsku z wegańską kiełbasą


Fasolka po bretońsku to tradycyjne polskie danie z dodatkiem kiełbasy lub parówek. Kiedyś bardzo lubiłam je w mięsnej wersji, dlatego zazwyczaj dodaję do tego dania jakiś zamiennik tradycyjnej kiełbasy. Aby przygotować wegańską fasolkę po bretońsku wystarczy użyć tofu (najlepiej się tu sprawdzi wędzone) pokrojone w kostkę, kotlety sojowe lub parówki sojowe. Tym razem moją fasolkę po bretońsku zdecydowałam się przygotować  z dodatkiem nowych kiełbas wegańskich, które miałam okazję niedawno przetestować. 




Fasolka po bretońsku z wegańską kiełbasą 


Składniki:

720 g ugotowanej białej fasoli* lub 3 puszki białej fasoli
opakowanie kiełbas "Warzywne Vege" od BeVege
2 cebule
olej do smażenia 
3 liście laurowe
5 kulek ziela angielskiego
2 ząbki czosnku
2 koncentraty pomidorowe
1 łyżka majeranku 
2 łyżki płatków drożdżowych
250 ml wody
sól, pieprz
opcjonalnie: 1/2 łyżeczki cukru lub innej substancji słodzącej

* ok. 360 g suchej fasoli

Przygotowanie:

Kiełbasę pokrój na talarki i podsmaż na oleju, aż będzie zarumieniona. Po usmażeniu przełóż ją na talerz. 

Pokrój cebulę na małe kawałki i podsmaż na oleju na tej samej patelni co kiełbasę. 

Gdy cebula będzie skarmelizowana przełóż ją do garnka, dodaj ugotowaną fasolę (fasolę namocz przez noc, a następnie gotuj do miękkości), liście laurowe i ziele angielskie. Wszystko zalej wodą, wymieszaj i gotuj ok. 15 minut.

Po tym czasie dodaj koncentraty, majeranek oraz płatki drożdżowe. Gotuj ok. 5 minut. 

Pod koniec dodaj wyciśnięty czosnek i wcześniej usmażoną kiełbasę. Gotuj jeszcze 2 minuty. 

Dodaj sól i pieprz do smaku. Na tym etapie można też dodać cukier.

Podawaj ze świeżym pieczywem. 



Smacznego :)

6 komentarzy:

  1. Już zapomniałam jak taka swojska fasolka smakuje :) Muszę zrobić!
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. oj, wieki nie robiłam... ostatnio naszła mnie chęć, ale nie dostanę tutaj takich kiełbas jak w Polsce, a parówek jakoś unikam. Hmm.... muszę w końcu wykombinować jakiś zamiennik. Albo zrobić z chorizo. Niestety mój luby wersji wege nie tknie, chociaż ja zdecydowanie tak!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proponuję zrobić z tofu lub tempehem. Podsmaż na patelni z przyprawą np. do kurczaka i dodaj pod koniec gotowanie do fasolki. Nie powinien się zorientować, że "coś jest nie tak" ;)

      Usuń
  3. Coś dla mnie :) Czym mogę zastąpić płatki drożdżowe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz dodać trochę sosu sojowego lub je pominąć :)

      Usuń