Od zawszę byłam wielką fanką ziemniaków. Lubię je pod każdą postacią, ale najbardziej pasują mi te pieczone w piekarniku. Moim ulubiony...

Ziemniaki zapiekane w majonezie z czosnkiem


Od zawszę byłam wielką fanką ziemniaków. Lubię je pod każdą postacią, ale najbardziej pasują mi te pieczone w piekarniku. Moim ulubionym daniem z dzieciństwa były właśnie pieczone ziemniaki. Moja mama przygotowywała je zapiekane w majonezie z dodatkiem czosnku.  Niedawno zastanawiając się co zrobić ze sporą ilością majonezu, który został mi z grilla przypomniałam sobie o tych pieczonych ziemniakach i postanowiłam je zweganizować. 



Ziemniaki zapiekane w majonezie z czosnkiem

Składniki:

500 g ziemniaków
1/3 szkl. majonezu (w moim przypadku domowy sojonez)
1 łyżka oleju
1 ząbek czosnku 
1/2 łyżeczki majeranku
sól, pieprz
1/4 łyżeczka cukru 

Przygotowanie:

Ziemniaki umyj, obierz i pokrój na ok. 2-3 cm kawałki.

Aby pieczone ziemniaki były bardziej chrupiące delikatnie je podgotuj w osolonej wodzie, do momentu aż będą w pół miękkie (ok. 6 minut). Ugotowane ziemniaki odcedź i odstaw, aby trochę się ostudziły.
Następnie ostudzone ziemniaki przełóż do miski, dodaj olej, sól i delikatnie wymieszaj.

Rozłóż ziemniaki na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i wstaw do piekarnika rozgrzanego do 220 stopni. Piecz ok. 30 minut
do momentu, kiedy skórka będzie przyrumieniona i chrupiąca. 

W międzyczasie do majonezu dodaj majeranek, wyciśnięty czosnek, pieprz, cukier i wymieszaj. Gdy ziemniaki będą gotowe pokryj je od góry majonezem. Postaraj się, żeby każdy ziemniak był dokładnie pokryty mieszanką. 

Piecz jeszcze przez ok. 2-3 minuty.



Smacznego :)




7 komentarzy:

  1. Ciekawy przepis. Zapraszam do dodania przepisu do mojej akcji Warzywa psiankowate 2017 :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aaaaa! Uwielbiam ziemniaki i majonez <3 Połączenie idealne! Koniecznie muszę wypróbować :).

    OdpowiedzUsuń
  3. Oh! Coś dla mnie :) kocham ziemniaki, musze tylko majonez zrobić!

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie się nimi zajadam <3 Coś pysznego!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawe, przekąska na meczyk w sam raz

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie widziałam, żeby ktoś tak przygotowywał ziemniaki. Muszę koniecznie spróbować! :)

    OdpowiedzUsuń