Ziemniak to warzywo z ogromnym potencjałem. Większości kojarzy się z nudnym zapychaczem, ale możliwości jego zastosowania są niezliczone...

Wegański majonez z ziemniaka (beztłuszczowy)


Ziemniak to warzywo z ogromnym potencjałem. Większości kojarzy się z nudnym zapychaczem, ale możliwości jego zastosowania są niezliczone. Można z niego zrobić bezglutenowy spód do pizzy (przepis tutaj), ser czy nawet różne słodkości takie jak kisiel czy sernik. 


To właśnie z tego wspaniałego warzywa można zrobić beztłuszczowy(!) majonez, który w przeciwieństwie do tradycyjnej wersji można jeść ile się chcę. Taki majonez sprawdzi się świetnie do sałatek czy jako baza do sosów. 


Wegański majonez z ziemniaka (beztłuszczowy)
 Na podstawie tego przepisu.


Składniki:

  • 2 średnie ziemniaki (ok. 150g)
  • 2 łyżeczki soku z cytryny lub octu jabłkowego
  • 3 łyżeczki musztardy 
  • 1/4 łyżeczki cukru
  • 1/4 łyżeczki soli Kala Namak
  • sól, pieprz
  • woda (ilość wody w głównym stopniu zależy od użytych ziemniaków, dlatego najlepiej dodawać stopniowo do uzyskania pożądanej konsystencji - ja dałam ok. 1/2 szkl)

Przygotowanie:

  1. Całkowicie ostudzone ziemniaki wraz z resztą składników umieścić w blenderze i zmiksować do momentu uzyskania gładkiej konsystencji. 




Smacznego :)

5 komentarzy:

  1. kilka wege majonezów jadłam i robiłam, ale z majonezu? ciekawe!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna strona. Pozdrawiam Grażyna

    OdpowiedzUsuń
  3. Od kilku lat szukalam zdrowego zamiennika i przechodzac przez np przepyszny majonez ze slonecznika zawsze mialam nadzieje ze jest jakis prostszy sposob no i dzis wlasnie na niego trafilam. Bardzo dziekuje za ten przepis bo jest banalnie prosty do wykonania i przepyszny(choc ja dalam mniej musztardy)....Zastanawia mnie tylko czy dluzej niz 1-2 dni mozna go przechowywac w lodowce ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko zależy od tego jak się przechowuje. Najlepiej używać wyparzonego słoika z pokrywką, dzięki temu będzie dłużej świeży.

      Usuń